środa, 6 lipca 2016

Pinterest

Pinterest odkryłem niedawno mimo, że sam serwis działa już kilka lat. Ktoś powie kolejny serwis ze zdjęciami - OK też mi się tak wydawało - dopóki nie odkryłem jak łatwo jest dodawać nowe zdjęcia, a przede wszystkim zarządzać swoimi zbiorami.

Dlaczego nie Instagram?

Próbowałem korzystać z instagrama i jeszcze kilku podobnych systemów - aplikacji. Instagram jest przede wszystkim nastawiony na niusy w postaci zdjęć jakie ktoś wykonał własnym telefonem - nie oszukujmy się dobre zdjęcia to też odpowiednia ich obróbka i to nie taka na poziomie instagrama gdzie mogę rozjaśnić czy przyciemnić zdjęcie tylko taka bardziej szczegółowa.
Mógłbym zamieszczać zdjęcia z planów zdjęciowych itp. ale chyba ... nie ma to sensu. Czasem coś takiego zamieszczam na Facebooku i uważam, że wystarczy.

Dobra może już tez jestem za stary by na ekraniku w telefoniku wypisywać ciągi znaków poprzedzone haszami w stylu #jakjaniecierpiepisacsmsow jak dla mnie masakra.


Co ma takiego Pinterest?

Serwis najbardziej urzekł mnie tym, że jest wręcz niesamowitą kopalnią pomysłów, inspiracji do fotograficznych sesji zdjęciowych. W odróżnieniu od bardzo tekstowego tweetera, czy też facebooka, tutaj mamy położony największy nacisk na obraz. Niektórzy specjaliści od socjal media twierdzą, że jest to ukłon w kierunku najmłodszych pokoleń które bardziej bazują na obrazie niż na treściach. Sam obserwując swoje dzieci zauważam właśnie coś takiego – te starsze jeszcze wysyłają smsy, korzystają z różnych chatów itp. Te młodsze wolą wysłać buźkę która ma zastąpić cały tekst.

Bardzo podoba mi się to że jeżeli przeglądam tablice innych użytkowników są tam głównie zdjęcia bardzo dobrej jakości więc takie treści dużo łatwiej do mnie trafiają.  Na razie nie zamieszczałem za bardzo swoich zdjęć - traktuje to co odnalazłem jako inspirację do sesji które mam nadzieję zorganizować w najbliższym czasie - polecam też zajrzeć Tam klientom ponieważ znajdą sporo inspiracji zdjęciowych do ich sesji jakie chętnie dla nich wykonam.

 Obecnie serwis wykorzystuje głównie do zdjęć w ramach projektu Fotografia Intymna - do takich zdjęć znalazłem najwięcej inspiracji.

Szczególnie polecam swoją tablicę INSPIRACJE: https://pl.pinterest.com/fotografiaintym/inspiracje/ może znajdziesz coś ciekawego co zainspiruje Cię do Twojej sesji lub do Waszej sesji: https://pl.pinterest.com/fotografiaintym/inspiracje-sesja-ona-i-on/

ZAPRASZAM 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz